Valmieras Ziņas

Vecākus aicina uz bezmaksas lekciju Valmierā par atbildīgu tehnoloģiju lietošanu ģimenē

Lasīšanas laiks: 3 min

Mūsdienās 81% bērnu lieto internetu un viedierīces katru dienu, secināts mobilo sakaru operatora Amigo un SKDS veiktajā pētījumā Amigo laimes indekss, bet ne vienmēr laiks pie viedierīces tiek pavadīts lietderīgi. Taču daudziem vecākiem ikdienā pietrūkst padoma, kā labāk un drošāk iepazīstināt bērnus ar digitālo pasauli, kādas lapas vai aplikācijas un spēles viņiem piedāvāt, kā regulēt bērna pie viedierīcēm pavadīto laiku un kādus noteikumus ieviest un ievērot ģimenē, lai bērniem nerastos atkarības riski.

Aicinām vecākus uz bezmaksas lekciju Valmierā par atbildīgu tehnoloģiju lietošanu ģimenē Digitālās pasaules sniegtās iespējas un apdraudējumi. Lekciju vadīs sociālā pedagoģe un Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm vēstnese Iveta Upīte.

Lekcijā teorētiskās un praktiskās nodarbībās varēsiet uzzināt:

  • Vai digitālā pasaule ir īsta?
  • Kas ir atbildīga viedierīču lietošana?
  • Kādā vecumā un cik ilgi bērns drīkst lietot viedierīces?
  • Kā ģimenē ieviest noteikumus?
  • Kas jāzina par drošību informācijas pasaulē?
  • Kādi ir viedierīču priekšrocības un trūkumi?
  • Kādi ir iespējamie traucējumi un atkarības risks?

Tā norisināsies 2. maijā plkst. 18.00 – 20.00 Valmierā, Valmieras bibliotēkas Bērnu apkalpošanas nodaļā, Cēsu ielā 4.

Vietu skaits ir ierobežots, tādēļ aicinām laikus pieteikties lekcijai, aizpildot pieteikšanās anketu – http://ej.uz/lekcijaValmiera, rakstot uz e-pastu atsauksmes@laimigamgimenem.lv vai zvanot pa tālruni +371 29996710.

Lektore Iveta Upīte – pieredzējusi sociālā pedagoģe, kura programmas ietvaros konsultējusi jau teju 300 cilvēku

Speciāliste ikdienā vada gan nodarbības, gan seminārus un individuālās konsultācijas par tehnoloģiju lietošanu ģimenē – tostarp drošību internetā, noteikumu veidošanu ģimenē, atkarības riskiem un citiem mūsdienu ģimenēm aktuāliem tematiem.

“Vecāki visbiežāk man stāsta, ka viņi nezina, kā samazināt un kontrolēt bērna pavadīto laiku viedierīcēs, kā bērnu disciplinēt. Vecākiem trūkst praktisku rīku, kā to panākt, un par tiem viņi uzzinās šajā manis vadītajā lekcijā. Novēroju, ka viņi saskaras ar bezspēcību, un visbiežākais risinājums, lai ierobežotu tehnoloģiju lietošanu, ir to aizliegšana ar varu, kas nebūt nav ilgtermiņa risinājums. Lekcijā runāsim par to, vai digitālā pasaule ir īsta, macīsimies par atbildīgu viedierīču lietošana ģimenē, sniegšu vecākiem noderīgus rīkus, kā sabalansēt dazāda vecuma bērnu viedierīcēs pavadīto laiku, kā ieviest noteikumus un īstenot pozitīvās disciplinēšanas audzinošos paņēmienus. Vēlos vecākus iedrošināt un iedvesmot būt digitālajā pasaulē kopā ar bērniem, apgūt viedierīču lietošanu, lai vienmēr būtu drošības sajūta par bērnu un starp ģimenes locekļiem nerastos atsvešinātība,” stāsta sociālā pedagoģe un Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm vēstnese Iveta Upīte.

Valmiera ir viena no piecām pilsētām, kur vecākiem būs iespēja apmeklēt šādu lekciju. Rēzeknē norisinājās pirmā no tām, bet nākamās lekcijas notiks 9. maijā Jelgavā, 16. maijā Liepājā un noslēdzošā lekcija Rīgā – 17. maijā.

24 skolu psihologi un sociālie pedagogi no visas Latvijas 2016. gada oktobra nogalē absolvēja Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm un psihologa Edmunda Vanaga kopīgi izstrādāto mācību programmu par šodien ģimenēm tik aktuālo tēmu – kā veidot atbildīgus mobilo tehnoloģiju lietošanas paradumus un kā par šiem jautājumiem runāt ar bērniem un viņu vecākiem. Līdz ar mācību pabeigšanu pedagogi kļuvuši par vēstnešiem. Vēstnešu konsultācijas vecākiem ir pieejamas 36 izglītības iestādēs visā Latvijā. 

Noderīgus ekspertu padomus, kā runāt ar bērniem par tehnoloģiju lietošanu, un vairāk informāciju par lekciju lasiet www.laimigamgimenem.lv.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri