Valmieras Ziņas

Uzņēmēju pieredze: Arī no neveiksmēm var mācīties

Lasīšanas laiks: 4 min

Piektdien, 8.decembrī, Valmieras Biznesa inkubatora telpās norisinājās Iedvesmas pēcpusdiena, kurā ar savu pieredzi un biznesa stāstiem dalījās četri pieredzējuši savas nozares speciālisti.

Pasākumu atklāja Biznesa inkubatora vadītājs Jānis Kļaviņš un kā pirmo no vakara viesiem stādīja priekšā radošās atpūtas pagalma “Tiltiņi” un zīmola “Kandžas laboratorija” īpašnieku Mārci Feldbergu. Viņš dalījās ar savu 14 gadus ilgo pieredzi, veidojot un attīstot savu lauku tūrisma biznesu, kurš savu uzrāvienu sācis tikai pagājušajā gadā.

Stāstu Mārcis iesāk ar vārdiem: “2004. gads – strādāju gan par frizieri Rīgā, gan arī televīzijā, viss man dzīvē bija kārtībā, bet tad vienā dienā sapratu, ka vēlos realizēt sen loloto ideju un nodarboties ar lauku tūrismu. Vēlējos būt pats sev saimnieks, noteikt savu ikdienas grafiku, kā arī gribēju sākt būvēt sev pamatu zem kājām, un būt nedaudz vairāk drošībā un stabilitātē. ”

Kā vienu no lielākajiem klupšanas akmeņiem, veidojot savu “mazo impēriju”, kā saka pats Mārcis, var minēt naudas resursu nepietiekamību, tāpēc arī šīs idejas attīstība ir patērējusi daudz laika. Nācies strādāt paralēli citus darbus, lai gūtu ienākumus, ar kuru palīdzību varētu tālāk veidot savu atpūtas vietu. Nebija nedz izstrādāts sākotnējais plāns, nedz paredzēti dažādi sīkumi. Galvenais mērķis bija pāris gadu laikā ar stipri ierobežotiem līdzekļiem izveidot atpūtas vietu, ar kuru varētu pelnīt un dzīvot “bēdu nezinot”, smejoties izteicās Mārcis. Šī biznesa ideja pēc 14 gadiem ir realizējusies, un Mārcis jau gadu var droši sevi pozicionēt kā “Kandžas laboratorijas” vadītāju un galveno laborantu.

Aigars Jermolajevs ir līdzīpašnieks un vadītājs uzņēmumam “AMIT Baltic”, kas ar specifiskas nišas resursu vadības sistēmas apkalpošanu, saviem klientiem Latvijā, Lietuvā un Ukrainā, ļauj efektīvāk organizēt un vadīt biznesu. “Amit Baltic” ir resursu vadības sistēmas “AutoMaster” izplatītājs, vienīgais oficiālais “CDK Global” pārstāvis Latvijā, Lietuvā un Ukrainā.

Arī 2009.gada finanšu krīze ir skārusi Aigara uzņēmumu, kura pastāvēšanas ilgums uz to brīdi bija tikai pusotrs gads. Pēc nepārdomātiem pirkumiem, sāpīga nāca apjausma par to, kas ir investīcijas un patēriņš. Kā arī viena no kļūdām bijusi neveiksmīgi plānoti termiņi. Kā izsakās pats Aigars: “Lai cik labs produkts būtu, ja tirgus tam nav gatavs, nekas nenotiks!”. Neskatoties uz to, ka darba procesā ir pieļautas daudz kļūdas, no tām ir gūtas arī mācības un tās kalpo kā atgādinājums, ka viss vēl nav beidzies! 

“Start up” uzņēmuma “Grandma” līdzīpašnieks Mārtiņš Zemītis pastāstīja savu interesanto, un piedzīvojumiem bagāto pieredzi, cenšoties ielauzties digitālajā mārketinga vidē. Viņš ir pieredzes bagāts konsultants korporatīvajās finansēs, integrētajā mārketingā, digitālajā mārketingā un mārketinga stratēģiju izstrādāšanā. Mārtiņš stāstīja par piedzīvoto, savām veiksmēm un neveiksmēm, mēģinot kopīgi ar savu komandu attīstīt jaunizveidoto programmu ”Grandma” – unikālu tāmju un rēķinu pārvaldes programmu. Plāns bija nokomplektēt komandu un pārdot produktu, pavisam vienkārši, tomēr jau vēsturiski esot bijuši aizmetņi, ka viss nebūs tik labi, kā plānots, jo programmu bija uztaisījuši divi programmētāji, kuri savā starpā pat nesarunājās, humoristiski piebilda Mārtiņš. Kā viens no iespējamajiem mīnusiem tika minēts tas, ka jau sākotnēji nebija izrunāts ar komandas biedriem, kad viss tiks pabeigts, nebija novilktas robežas. Tomēr, atbildot uz jautājumu, vai viņš vēlreiz ar savu komandu būtu gatavs visam iet cauri, droši saka “Jā, protams!”

Vakaru noslēdza Mārtiņš Labāns, kurš savu darba pieredzi ir guvis vairākus gadus strādājot “Draugiem Group” uzņēmumos, un ne tikai. Šobrīd Mārtiņš vada savu ēdināšanas uzņēmumu “Kuk Buk” un ir iesaistīts vēl citos radošos projektos. Kā vienu no mīnusiem savas uzņēmējdarbības sākšanā Mārtiņš minēja nepārdomāto finanšu sadali un resursus, jeb to, ka, atveroties restorānam, nebija pieejami pietiekami daudz brīvie naudas līdzekļi, ar kuriem sevi finansēt, jo kā saka viņš pats: “Maz ticams, ka, atverot jaunu restorānu, uzreiz radīsies pozitīva naudas plūsma!”. Kā arī uzsvēra to, ka svarīgi ir izvēlēties pareizo atrašanās vietu restorānam. Četru gadu laikā, kopš uzņēmuma pastāvēšanas, tas ir paspējis bankrotēt veselas 3 reizes. Tomēr toreiz, pirms četrarpus gadiem, Mārtiņš lepojas, ka uzņēmumu, kopā ar savu bērnības draugu šefpavāru – Andri Jugānu, atvēruši 9 nedēļu laikā.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods – 1345 04) uz nenoteiktu laiku.  Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • plānot, organizēt un nodrošināt kvalitatīvu pedagoģisko izglītības procesu Iestādē atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • piedalīties Iestādes iekšējo normatīvo aktu izstrādē un nodrošināt to ievērošanu; • analizēt un vērtēt izglītības procesu un tā rezultātus, izvirzīt jaunus uzdevumus un informēt par to pedagogus, izglītojamos un viņu vecākus; • organizēt izglītojamo uzņemšanu izglītības iestādē un veikt grupu (klašu) komplektēšanu; • organizēt izglītojamo valsts pārbaudes darbu norisi, nodrošināt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādēs, apkopot un analizēt mācību rezultātus; • plānot pedagogu darba slodzes, sagatavot pedagogu tarifikāciju, sastādīt mācību priekšmetu stundu un nodarbību sarakstus, veikt aizvietoto mācību stundu uzskaiti; • iesaistīties Iestādes attīstības plānošanā; • piedalīties pedagoģiskās padomes sēžu sagatavošanā un organizēšanā; • vadīt stipendiju piešķiršanas komisijas darbu; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • darba līgumu uz nenoteiktu laiku pilnas slodzes darbam (40 stundas nedēļā); • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” no 1734,30 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2024.gada 30.aprīļa plkst.17.00. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-04-30

Mūsu partneri