Valmieras Ziņas

Uzņēmējiem: Kā atmest lieko un “restartēt” sevi?

Lasīšanas laiks: 3 min

Jauns gads ierasti saistās ar jaunu sākumu vai vismaz “restartu”, tāpēc, kamēr vēl esam pārmaiņu noskaņās, biznesa tehnoloģiju platformas BiSMART vadītājs Juris Kabakovs un tās partneri “Latvijas Mobilais Telefons” prezidents Juris Binde, “Telia” komercdirektors Mārtiņš Paurs un “SAP Latvia” vadītājs Ainārs Bemberis dalās pieredzē, kā atmest lieko un sākt strādāt produktīvāk.

Katram vadītājam, kurš vēlas pārmaiņas, jāsāk ar sevi un jāatbild uz diviem jautājumiem: “kuri ir mani neproduktīvie ieradumi, kas jāaizstāj ar rezultātus nesošiem ieradumiem?” un “kā līdzsvarot darbu un ģimenes dzīvi?” Lūk, citi novērojumi no dzīves un vadītāju novēlējumi!

Vesels gars, vesels cilvēks un veiksmīgs bizness

“Par sakārtotu vidi ap sevi var runāt tikai tad, kad ir sakārtota iekšējā pasaule,” uzskata Paurs. Viņaprāt, panākumu un laimes pamats ir veselīga un gādīga attieksme pret ģimeni, līdzcilvēkiem, sabiedrību un vidi.

“Savā pieredzē esmu pārliecinājies, ja veltām biznesam visu savu uzmanību, tas ne vienmēr ir veiksmīgs. Protams, ir reizes, kad citādāk nevar, bet darot to ilgstoši mēs zaudējam saikni ar realitāti. Zūd izpratne mūsu vietu un lomu procesos, kas ir ārpus mūsu ietekmes,” atklāti dalās “Telia” komercdirektors.

Uzvarēs nevis stiprākais, bet atvērtākais pārmaiņām

“Uzņēmējiem novēlu spēju mainīties līdzi tehnoloģiju radītajām attīstības iespējām, jo mūsdienās konkurences cīņā uzvar nevis tas, kuram ir lētākās izmaksas, bet gan tas, kurš spēj visefektīvāk mainīties. Lai daudz ideju, kontaktu un domu apmaiņas, kas rada jaunas biznesa iespējas un veido Latviju par viedvalsti – attīstības līderi digitālo tehnoloģiju laikmetā, kas prot jēgpilni izmantot tehnoloģiju sniegtās iespējas izaugsmei un labklājībai,” uzsver Juris Binde.

Jau Darvins ir teicis, ka izdzīvo nevis stiprākais vai inteliģentākais, bet gan tas, kurš ir visatvērtākais pārmaiņām. Binde piebilst, ka Jaunajā gadā novēl ikvienam prasmi biežāk saskatīt iespējas, lai darītu, nevis apgrūtinājumus – tad arī izdosies paveikt un sasniegt maksimāli daudz.

Pārskatām savus pieņēmumus un stereotipus

Mūsdienās jāmainās gan cilvēkiem, gan uzņēmumiem, it sevišķi, ja runājam par ilgtspējīgu darbību. “Tas nozīmē arī “iziet ārpus savas komforta zonas”, paraudzīties, kādas ir alternatīvas, jo mainās ne vien tehnoloģijas, bet arī to izmaksas.

“Ja agrāk kaut kas maksāja dārgi, nenozīmē, ka tā tas ir joprojām. Es aicinu uz tehnoloģijām paraudzīties kā uz investīciju nākotnē, kas pavisam noteikti atmaksāsies, nevis kā uz izdevumu pozīciju,” sacīja Bemberis.

Laiks ir jūsu vērtīgākais resurss – izmantojiet to gudri

Laiks ir vienīgais resurss, ko nevar atgūt vai atjaunot, tādēļ tas arī ir tik vērtīgs. Savukārt biznesa tehnoloģijas palīdz mums laiku taupīt un izmantot efektīvāk.

“Tehnoloģijas ir katra mūsdienīga uzņēmuma ilgtermiņa darbības pamats. Ieviešot un izmantojot tehnoloģijas ikdienas darbā, tās var pavērt ceļu uz eksponenciālu izaugsmi, peļņu un veiksmi,” tā Juris Kabakovs.

Objektīvi izvērtējiet to, kas jums ir un kāds ir potenciāls

Mēs esam pieraduši dzīvot rītdienā un nākotnes plānos, līdz agrāk vai vēlāk sākam justies kā vāveres ritenī.

“Neatkarīgi no tā, vai ticam, ka Jauns gads ir jauna dzīve, vai neticam, aicinu veltīt vismaz pāris dienu reālās situācijas analīzei. Proti, izvērtēt tos resursus un instrumentus, kas ir pieejami, saprast, vai tie tiek izmantoti pietiekami efektīvi. Varbūt izrādās, ka kaut kas ir jāatmet, bet kaut kas ir jāņem klāt,” aicina BiSMART vadītājs.

Sadarbība kā ilgtspējas stūrakmens

“Lielākie ieguvēji būs tie, kas mācēs sadarboties. Ilggadējs bizness balstās uz mijiedarbību partneru, piegādātāju un pat konkurentu starpā”, secina Bemberis.

Ir vērts padomāt par jaunu kontaktu dibināšanu un redzesloka paplašināšanu arī aiz Latvijas robežas, kā arī “savējo” atbalstīšanu neatkarīgi no tā, kādās attiecībās esam.

“Jāatceras, ka ilggadējie uzņēmēji rāda piemēru jaunajiem uzņēmējiem, kā veidot veiksmīgu biznesu, tai pat laikā nezaudējot saikni ar ģimeni un arī aktīvi iesaistoties sabiedriskās aktivitātēs. Atcerieties, ka mūsu spējas un iespējas būt veiksmīgiem ir daļēji arī mūsu ģimeņu, skolotāju, sabiedrības un valsts nopelns”, atgādina Paurs.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā  Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes nekustamo īpašumu speciālistu/-i (dzīvojamo telpu īres jautājumos) (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt Pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Pašvaldības iedzīvotājiem; • administrēt Pašvaldības dzīvojamā fonda datu bāzi; • nodrošināt Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas programmas procesu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanai un pagalmu labiekārtošanai; • koordinēt Pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas procesu; • izskatīt personu iesniegumus par palīdzības sniegšanu saistībā ar dzīvojamo platību, uzraudzīt un kontrolēt īres līgumu termiņu un nosacījumu izpildi; • nodrošināt darbu Dzīvokļu komisijā/apakškomisijās; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (priekšroka tiks dota pretendentiem ar otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstāko izglītību tiesību zinātnēs); • ar jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, analītiska un loģiska domāšana; precizitāte; augsta atbildības sajūta; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Nekustamā īpašumu speciālista/-es (dzīvojamo telpu īres jautājumos) amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Nekustamā īpašuma SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas iepirkumu speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju; • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • augstākā izglītība un vismaz viena gada darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā; • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu speciālista/-es amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Mūsu partneri