Valmieras Ziņas

Pārvaldīt finanšu līdzekļus kopā vai atsevišķi?

Nenoliegsim, ka pārvaldīt finanšu līdzekļus kopā, kad esat nopietnās attiecībās ar savu partneri un plānojat kopīgu nākotni, var būt sarežģīts un kompromisiem pilns pasākums. Tāpēc ir svarīgi uzzināt, kā tieši plānot un pārvaldīt kopīgās finanses un izvairīties no galvassāpēm, kas rodas no dažādiem strīdiem, kas saistīti ar naudas lietām.

Svarīgākās pamatlietas, kurām jāpievērš uzmanība un ar kurām jārēķinās, lemjot, kā pārvaldīt finanšu līdzekļus kopa kā pārim:

  1. Nav tādas vienas pieejas, kas derēs vienādi labi visiem pāriem bez izņēmuma.

Kā jūs pārvaldīsiet savas kopīgās finanses, būs atkarīgs no jūsu attieksmes pret naudu. Piemēram, vai abas puses uzskata, ka sms kredīti ar sliktu kredītvēsturi un bez ierobežojumiem (sms lån rki ingen hindring 2000 kr) ir labs veids, kā papildināt mājsaimniecību ar nepieciešamajām precēm. Jūs varētu atrast jomas, kurās abi jūtaties komfortabli, bet būs arī tādi naudas jautājumi, kuros jums būs nepieciešams panākt abpusēji izdevīgu kompromisu. Pirms apvienojat savas finanses, mēģiniet izprast viena otra pieeju un attieksmi saistībā pret naudu. Tas palīdzēs jums jau starta pozīcijā atrast jomas, kurās jūs esat vienisprātis un kuras varētu radīt potenciālas problēmas.

  1. Uzticēšanās un abpusējs taisnīgums.

Atverot kopīgu bankas kontu, jūs abi būsiet atbildīgi par parādiem vai pārsnieguma kredītiem, kas tajā parādīsies, tādēļ ir ļoti svarīgi uzticēties vienam otram. Jums ir jābūt abpusējai skaidrībai par to, ko jūs uzskatāt par taisnīgu ieguldījumu no abām pusēm šī kopīgā konta uzturēšanā. Atcerieties pārskatīt visas vienošanās, ja  jūsu vai partnera dzīvē kaut kas mainās, piemēram, ja kāds no jums zaudē vai maina darbu vai arī, ja jūsu ģimeni papildina bērni.

  1. Iestatiet stingras robežas un skaidri aplieciniet arī sadaļas, kurās abi esat neatkarīgi.

Jau no paša sākuma skaidri izsakiet savas prasības un vajadzības attiecībā uz kopīgu naudas pārvaldīšanu, kas ir tieši tas, ko jūs no sava partnera gaidāt. Pamēģiniet iestatīt kopīgo tēriņu limitus, piemēram, ja esat nolēmuši iegādājieties kaut ko, kas pārsniedz noteiktu limita summu, jums būs nepieciešams iesaistīt savu partneri, lai varētu pieņemt kopīgu lēmumu par pirkuma nepieciešamību. Pārliecinieties, ka esat skaidri norādījis arī tās robežas, cik liela finansiālā neatkarība jums būs nepieciešama kā daļai no pāra. Tādā veidā jums abiem būs zināmas savas starta pozīcijas un jums vairs nevajadzēs strīdēties par nenozīmīgām domstarpībām, kas iepriekš nav tikušas izrunātas.

  1. Esiet ļoti uzmanīgi un piesardzīgi lēmumā par kopīgām finansēm, ja kādam no jums ir slikta kredītvēsture.

Dzīvot kopā vai apprecēties ar cilvēku, kuram ir slikta kredītvēsture, jūs tieši neietekmēs. Tomēr, tiklīdz jūs atvērsiet kopīgu bankas kontu vai vēlēsieties paņemt hipotēku kopā, jūsu partnera sliktais kredītreitings varētu pamatīgi ietekmēt jūsu izredzes uz šādu pakalpojumu piešķiršanu. Pirms naudas kontu apvienošanas ir laba doma vispirms godīgi pārbaudīt savu un partnera kredītreitingu. It īpaši, ja jau attiecību sākumā pamanījāt, ka jūsu otrai pusei ir bijuši izņemti vairāki lēti aizdevumi internetā jeb billige lån online, kuri tā arī līdz šim pilnībā nav nomaksāti. Šis jautājums noteikti ir jāceļ gaismā, ja plānojat lietot kopīgu bankas kontu.

  1. Pārliecinieties, ka esat līdzvērtīgi partneri.

Maksimāli izvairieties no tādas situācijas, kad tikai viens no jums pilnībā izprot jūsu kopīgās finanses. Neatkarīgi no tā, cik ļoti neieinteresēts viens no jums varētu būt naudas pārvaldīšanas izsekošanā, ļaujot tikai vienam partnerim kontrolēt visas kopējās finanses, var izvērsties par ļoti sliktu paradumu jums abiem. Savstarpēja sapratne nozīmē, ka jūs abi zināt, ko jūs varat un nevarat atļauties.

Valmieras pilsētas pašvaldība aicina pieteikties uz Apmeklētāju pieņemšanas centra DOMES SĒŽU, KOMITEJU SEKRETĀRA/-es AMATU uz noteiktu laiku līdz 2020.gadam. Pieteikšanās līdz 7.maijam! Galvenie darba pienākumi: īstenot biroja administrēšanas funkcijas, nodrošinot Valmieras pilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieka, izpilddirektora un izpilddirektora vietnieka darbu; sagatavot Pašvaldības pastāvīgo komiteju un domes sēžu materiālus: darba kārtības, protokolus, lēmumus. Publicēt tos Pašvaldības mājaslapā un dokumentu vadības sistēmā. Protokolēt Pašvaldības domes, pastāvīgo komiteju sēdes.  Nosūtīt domes lēmumus izpildītājiem un ieinteresētajām personām. Izpildīt Pašvaldības saistošo noteikumu sagatavošanas un publicēšanas procesu. Prasības kandidātam:   vismaz trīs gadu darba pieredze dokumentu pārvaldības jomā tiks uzskatīta par priekšrocību; otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālo zinātņu jomā; valsts valodas prasme augstākā līmenī; labas iemaņas darbā ar MS Office programmām (vēlama ātrrakstīšanas prasme); labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt gan individuāli, gan komandā; profesionāla attieksme pret darba pienākumiem. Piedāvājam: stabilu atalgojumu EUR 830 – 900 robežās un sociālās garantijas; labus darba apstākļus. Pieteikuma vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, LV-4201, ar norādi „Domes sēžu, komiteju sekretāra/-es amatam” līdz 2018.gada 7.maijam plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207121. Profesija: Pašvaldības SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darba līgums uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darba līgums uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2018-05-07

Mūsu partneri