Valmieras Ziņas

KM: par pašvaldību informatīvajiem izdevumiem būs jārod kompromiss

Par pašvaldību informatīvajiem izdevumiem būs jārod kompromiss, norādījis Kultūras ministrijas (KM) Mediju politikas nodaļas vadītājs Roberts Putnis, kurš vadīs darba grupu priekšlikumu izstrādei par pašvaldību un citu publisko personu informatīvo izdevumu ierobežojumiem dalībai reklāmas tirgū un sabiedrības informēšanas pienākuma īstenošanu, informē aģentūra BNS.

“No vienas puses, Latvijā pašvaldību informatīvie izdevumi ieņem ļoti būtisku lomu vietējā un reģionālā līmeņa informatīvajā telpā. No otras puses, šie izdevumi var tikt izmantoti neatbilstoši valsts demokrātiskās iekārtas principiem un apdraud vai padara neiespējamu neatkarīgu mediju eksistenci vietējā tirgū,” saka Putnis.

Latvijā ir nostiprinājusies prakse, ka valsts un pašvaldību iestādes nodarbojas ar mediju satura finansēšanu un mediju komercdarbību. Tādā veidā tiek samazināti potenciālie ieņēmumi no reklāmas privātajiem reģionālajiem medijiem, kas jau tā sarūkošā reģionu iedzīvotāju skaita un citu tirgus tendenču dēļ piedzīvo auditorijas skaita lejupslīdi. Problēmu ir identificējuši arī reģionālo laikrakstu izdevēji un Latvijas Žurnālistu asociācija, pieprasot skaidru valsts politiku ar aizliegumu pašvaldībām izdot savus informatīvos izdevumus.

Konkurences padome iepriekš ir norādījusi, ka pašvaldību līdzdalība mediju tirgū varētu apdraudēt mediju ienākumu gūšanas iespējas un ilgtspēju, jo finansējums no pašvaldības budžeta tos nostāda izdevīgākā stāvoklī nekā privātos. Šādos bezmaksas izdevumos būtu publicējama pašvaldības iedzīvotājiem būtiska neitrāla informācija.

Latvijas Žurnālistu asociācija ir uzsvērusi, ka Latvijā ir vajadzīga patstāvīga, neatkarīga reģionālā prese, kurā strādā no politiskām partijām, vietējās pašvaldības un dažādām citām ietekmēm neatkarīgi žurnālisti. Domes priekšsēdētāja vai deputātu viedokļi, informācija par novada ievērojamiem cilvēkiem un vēsturi, sabiedriskām norisēm nav uzskatāma par tādu, ko likums pašvaldībai uzdotu par pienākumu apkopot un publicēt. Ja pašvaldība uzskata, ka šādas informācijas publicēšanai nepieciešams drukāts izdevums un nepietiek ar publicēšanu internetā, tas saucams par pašvaldības dokumentu publikāciju vai biļetenu.

“Ja pašvaldība uzskata, ka tās sociāli nenodrošinātie iedzīvotāji nevar atļauties iegādāties vietējo neatkarīgo presi un tāpēc tiem piegādājams bezmaksas izdevums, aicinām biļetenu piegādāt visiem bez maksas, bet atbalstīt vietējās preses abonēšanu sociāli nenodrošinātajiem iedzīvotājiem, lai viņi būtu apgādāti ar daudzveidīgu un neatkarīgu informāciju, kas ļauj izdarīt informētu izvēli vēlēšanās un viedokļa formulēšanā par pašvaldības darbu,” rosina asociācija.

No Latvijas Pašvaldību savienības saņemts viedoklis, ka, ņemot vērā pašvaldību izdevumu nozīmi vietējās demokrātijas veicināšanā, vēlme tos slēgt vai ierobežot ir vērtējams kā apdraudējums viedokļu dažādībai un demokrātijai.

Darba grupu vadīs Putnis. Līdzās Kultūras ministrijas pārstāvjiem darba grupā darbosies arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības, Tieslietu, Ekonomikas un Aizsardzības ministrijas, Konkurences padomes, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas, Latvijas Žurnālistu asociācijas, Latvijas Preses izdevēju asociācijas un Latvijas Reklāmas asociācijas pārstāvji. Nepieciešamos tiesību aktu grozījumu projektus darba grupā ir paredzēts izstrādāt līdz šā gada 20.jūnijam.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai Valmierā nepieciešama vēl viena pašapkalpošanās automazgātava?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Valmieras pilsētas pašvaldība aicina pieteikties uz Apmeklētāju pieņemšanas centra DOMES SĒŽU, KOMITEJU SEKRETĀRA/-es AMATU uz noteiktu laiku līdz 2020.gadam. Pieteikšanās līdz 7.maijam! Galvenie darba pienākumi: īstenot biroja administrēšanas funkcijas, nodrošinot Valmieras pilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieka, izpilddirektora un izpilddirektora vietnieka darbu; sagatavot Pašvaldības pastāvīgo komiteju un domes sēžu materiālus: darba kārtības, protokolus, lēmumus. Publicēt tos Pašvaldības mājaslapā un dokumentu vadības sistēmā. Protokolēt Pašvaldības domes, pastāvīgo komiteju sēdes.  Nosūtīt domes lēmumus izpildītājiem un ieinteresētajām personām. Izpildīt Pašvaldības saistošo noteikumu sagatavošanas un publicēšanas procesu. Prasības kandidātam:   vismaz trīs gadu darba pieredze dokumentu pārvaldības jomā tiks uzskatīta par priekšrocību; otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālo zinātņu jomā; valsts valodas prasme augstākā līmenī; labas iemaņas darbā ar MS Office programmām (vēlama ātrrakstīšanas prasme); labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt gan individuāli, gan komandā; profesionāla attieksme pret darba pienākumiem. Piedāvājam: stabilu atalgojumu EUR 830 – 900 robežās un sociālās garantijas; labus darba apstākļus. Pieteikuma vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, LV-4201, ar norādi „Domes sēžu, komiteju sekretāra/-es amatam” līdz 2018.gada 7.maijam plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207121. Profesija: Pašvaldības SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darba līgums uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darba līgums uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2018-05-07

Mūsu partneri