Valmieras Ziņas
makonis
1°C
Vējš: 7 m/s

Franšīze – pirmais solis uz savu biznesu

Mūsdienās franšīzes biznesa attīstības metode ir aktualizējusies arī Latvijā. To izmanto dažādās nozarēs un tiem, kuri vēlas kļūt neatkarīgi, bet tai pašā laikā saglabāt drošības sajūtu, ir piemērots šāds biznesa veids. Savā pieredzē dalīsies valmieriete Guna Boževniece – Narvesen franšīzes vadītāja.

Kā sākāt nodarboties ar biznesu? Vai esat mācījusies kaut kur vai viss apgūts pašmācības ceļā?

Ar biznesu sāku nodarboties pirms 9 gadiem, kad, strādājot Narvesen veikalā par vadītāju, piekritu izaicinājumam kļūt par franšīzes ņēmēju. Studējusi uzņēmējdarbību neesmu, viss ir apgūts prakses ceļā, tomēr daudz zināšanu guvu arī Narvesen piedāvātajos apmācību kursos, kas deva priekšstatu un priekšzināšanas šajā sfērā, pirms uzsāku darbu.

Kas Jums savā darbā patīk vislabāk?

Viennozīmīgi darbs ar klientiem! Man patīk palīdzēt, atbildēt uz klientu jautājumiem, uzklausīt, jo es vienmēr esmu teikusi “Klienti ir mūsu vērtība!”. Ko varu piebilst par savas franšīzes vadīšanu – es ļoti novērtēju to, ka mēs neesam vieni un vienmēr mums palīdz Narvesen atbalsta birojs. Nav bijusi situāciju, kurā man ir atteikta palīdzība, kad man tā ir bijusi nepieciešama. Ir lieliski apzināties, ka neesi viens un vari lūgt palīdzību grūtās situācijās. Ja tiek uzsākta vienkārša uzņēmējdarbība, veidots jauns bizness, bieži šāda iespēja vienkārši nav, ar problēmsituācijām ir jātiek galā pašiem.

Strādājot šādā darbā, Jums ir pietiekami brīvais laiks?

Darot šādu darbu, ir viens liels plus – tu pats vari plānot savu darba laiku. Pats franšīzes ņēmējs ir sava darba grafika noteicējs, tas ir nosacīti brīvais režīms. Es neslēpšu – man ir ļoti aizņemts ikdienas grafiks, bet papildus diviem veikaliem, kurus vadu, es paralēli mācos, un pavadu laiku ar savu ģimeni. Galvenais ir laiku pareizi plānot.

Kādi ir šī darba mīnusi?

Negatīvās puses ir jebkurā darbā, jebkurā biznesā. Tas, kas nogurdina, ir inventarizācijas, tomēr arī tās ir vajadzīgas, jo sniedz iespēju kontrolēt savu darbu, savus ienākumus un darbiniekus. Darbojoties šajā jomā ir jāsniedz ļoti liels pienesums no sevis – savs laiks un ieguldītais darbs, kas brīžiem var nogurdināt, tomēr visu atsver gandarījuma sajūta, redzot, ka viss izdodas!

Kādas ir šī biznesa priekšrocības un riski?

Kā vienu no priekšrocībām viennozīmīgi varu minēt to, ka darba grafiku un darba laiku es sastādu sev pati, tātad tas vien nozīmē zināmu brīvību. Kā arī tas, ka šī biznesa uzsākšanai nav nepieciešams liels starta kapitāls, kas bieži ir klupšanas akmens uzņēmīgiem cilvēkiem, kuriem ir vēlme veidot savu biznesu. Vadot šādu biznesu, tu esi neatkarīgs un tai pašā laikā jūties stabili un droši, zem lielāka vai mazāka, bet atpazīstama, uzņēmuma zīmola ar drošu biznesa modeli.

Runājot par riskiem – ja cilvēkam ir vēlme strādāt, darbs tiek darīts pēc labākās sirdsapziņas, ir vēlme rīkoties un vadīt, risku tikpat kā nav. Ja vadītājs ir apņēmīgs un spējīgs izveidot stabilu kolektīvu, kuram var uzticēties, uz to paļauties un kopīgi veidot pozitīvu darba vidi, problēmām nevajadzētu būt. Kā es saku “Klienti ir mana vērtība, bet darbinieki ir mans zelts!”.

Kādas panākumu atslēgas varat minēt jeb kā veiksmīgāk vadīt šādu biznesu?

Viena no panākumu atslēgām vienmēr būs veiksmīga klientu piesaiste. Ja klienti nevēlēsies apmeklēt mūsu veikalus, nevar gaidīt ne panākumus, ne peļņu, ne veiksmīgu biznesa vadīšanu. Tam ir nepieciešama laba komanda, kura ir tiešā saistībā ar klientiem. Komandai ir milzīga nozīme jebkurā darbā, bet tieši franšīzu vadīšanā ir jāstrādā ar tādiem cilvēkiem, kuriem var uzticēties. Man ar komandu ir ļoti paveicies, un to es ļoti novērtēju. Vēlos uzsvērt, ka šis darbs ir jāmīl, ir maksimāli jāiesaistās darba pārvaldības un plānošanas procesos, lai pēc iespējas labāk izprastu darba specifiku.

Ko Jūs varētu ieteikt cilvēkiem, kuri vēlas ar ko tādu nodarboties?

Riskēt un nebaidīties! Franšīzu vadīšana ir lieliska iespēja iegūt zināšanas un pieredzi biznesa vadībā, lai, pirmkārt, saprastu vai biznesa joma vispār praksē ir saistoša, otrkārt, lai vēlāk, iespējams, veidotu savu biznesu. Ļoti daudzi baidās spert soli šajā lauciņā, jo būtībā nezina, kas ir franšīzu vadīšana, kādi procesi ar to saistās. Neatkarīgi kādā jomā strādāsi, ja darbs netiks veikts pēc labākās sirdsapziņas, ar pilnu atdevi, visi darbi sagādās problēmas. Ieteiktu jaunajiem franšīzu ņēmējiem maksimāli iesaistīties pašiem šajā biznesā, lai labāk izprastu struktūru un iekšējos procesus. Tas ir bizness, kas prasa personīgo iesaisti un lielu uzņēmību!

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

‘’2017.gada pārskata un citu finanšu pārskatu sagatavošanas aktualitātes’’ - 21. decembrī Valmierā, no plkst. 11:00 līdz 15:00 Lektors: Aivars Ludboržs - grāmatvedības speciālists, revīzijas projektu vadītājs, vairāku grāmatu un žurnālu rakstu autors Semināra programmā: 1. Sabiedrību un koncernu kategorijas, gada pārskata sastāvs un piemērojamie atvieglojumi. 2. Revīzijas un ierobežotās pārbaudes – kam vajag un kuros gadījumos, ar ko tās atšķiras. 3. Finanšu pārskata sastāvdaļu shēmas un to piemērošanas vispārējie noteikumi. 4. Finanšu pārskata sastāvdaļu posteņu pārklasificēšana. 5. Iepriekšējo gadu būtisko kļūdu labojumi (tiks minētas arī nebūtiskās). 6. Aplēšu maiņa. 7. Grāmatvedības politikas maiņa. 8. Ārkārtas dividendes pirms un pēc 2018.gada 1.janvāra, to ietekme uz UIN. 9. Finanšu pārskata pielikumā sniedzamā informācija visu kategoriju sabiedrībām: Likuma 52.pants un MK noteikumi Nr. 775 (ar piemēriem). 10. Atvieglojumi un atbrīvojumi mikrosabiedrībām finanšu pārskata pielikuma sagatavošanā. 11. Vadības ziņojums, atļauja to nesagatavot. 12. Par pārskata sagatavošanu, revīziju (pārbaudi) un iesniegšanu atbildīgās personas. Pārskata parakstīšana un atbildība par sniegto informāciju. 13. Gada slēguma inventarizāciju organizēšana, veikšana, grāmatvedības uzskaite un biežāk pieļautās kļūdas. Dāvanā katram dalībniekam: Gada pārskata paraugs, tajā iekļaujot politikas aprakstu (WORD dokuments) Inventarizāciju dokumentu paraugi (EXCEL faili) Dalības maksa: EUR 69.00 + PVN (21%) - pastāvīgajiem klientiem; EUR 75.00 + PVN (21%) - pārējiem semināra klausītājiem. Seminārs tiek organizēts SIA ‘’EiroVest’’ sadarbībā ar SIA ‘’Account MK’’ Vairāk informācija un pieteikšanās mājas lapā www.eirovest.lv un pa tālruni +371 20231396

Mūsu partneri